sunnuntai 4. heinäkuuta 2010

Onko sinulla särjetty sydän?

Ehkä on aika päivittää tätäkin blogia.
Tänään minulla on ollut tällaista mielessä:

Meidän sairautemme hän kantoi


"Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut."


Hyvin vanha heprealainen sananlasku sanoo: "Jos ahdistus yllättää sinut, sinä tutkit itseäsi; jos tutkit etkä löydä syytä, katso, ne ovat rakkauden aiheuttamia kärsimyksiä."

 Jumala on kaiken takana. Vanhan testamentin kielessä sana "vaivat" ja "nöyrä" muodostuvat samasta sanajuuresta. Moosesta kuvaavan sanan 4. Moos. 12. luvusta, joka kertoo, että hän "oli nöyrä, nöyrempi kuin kukaan ihminen maan päällä" ja Mooses oli sangen kiusattu mies, kiusatumpi kuin kukaan ihminen maan päällä." Juuri kiusatut kokevat Jeesuksen avun. Jesaja sanoo Jumalasta: "Minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särjetty henki ja arka tunto minun sanani edessä." Jumalan rakkaus voi johtaa nöyryytyksiin ja kärsimyksiin.

Muista se,  että  jos kärsit jostain sairaudesta, ahdistuksesta tms., niin se ei tarkoita Jumalan rangaistusta.
Minullakun on tuo syöpä niin olen kokenut sen enemmän siunauksena. Sillä se laittaa nöyräksi ja lumpiot lattiaan rukoilemaan suorastaan huutamaan Kaikki Valtiaan Isän puoleen ja katsomaan ainoastaan tyhjään ristin puuhun, sillä vapahtajamme elää ja tietää tuskasi.

3 kommenttia:

  1. Rauhaa Marja-Liisa!
    On totta,että,kun koskee kovin ja on ahdistunut,huutaa Herran puoleen jatkuvasti,koko sydämestään.
    Tämä kirjoituksesi lohdutti minua.
    Minulla on jatkuvat kivut,on ollut vuosia.Minulla vahvat kipulääkkeet.
    Olen loukkaantunut ja vammautunut autokolarissa ja olen joutunut olemaan pois seurakunnasta ja ihmisten keskeltä.Minulla on huono itsetunto,minusta on tullut sellainen,eikä sitä ole hoidettu.
    Ethän pahastu,kun puhun itseni vaivoista,tiedän kuinka kauheasti olet kärsinyt ja kärsit.Minä rukoilen puolestasi!
    Mooses oli nöyrempi kuin kukaan,hänellä oli raskas vastuu johtaa kansaa luvattuun maahan.
    Siunausta!Toivotan runsasta Herran läsnäoloa sinulle Marja-Liisa, sinulla on ihanat lapset.

    VastaaPoista
  2. Rakas Kirsti! En pahastu olenkaan!!
    On hyvä, ettävoit purkaa tuntojasi ja olen iloinen, että kerrot niistä myös minulle. Menkäämme eteenpäin niissä voimissa kuin Herra antaa sitä huutaesssamme.
    Meillä kun ei muuta voimaa maanpäällä olekuin turvata Herraan kaikkivaltiaaseen Kolmiyhteiseen Jumalaan.

    Vaikka joskus tuntuu, ettei sitäuskossa olekaan kun ei jaksa edes tai saa luettua edes raamattua.

    Monesti ihmettelen itsekseni sitä mikä on uskovan normaalia elämää - millainen minun pitäisi olla, että kelpaan Jumalalle.

    Voimiasinulle Kirsti, olet rakas!

    VastaaPoista
  3. Rakas Marja-Liisa,olen kovin kiitollinen Jumalalle, kun olet olemassa!
    Mennään niissä voimissa mitä Hän meille antaa. Voimme levätä tällaisena kuin olemme, koska on totta,että Jeesus rakastaa meitä tällaisena.
    Lohduttaa,kun ei tarvitse tulla joksikin tai tehdä jotakin,että kelpaamme tai ansaitsemme pelastuksen.
    Tai Hän antaa anomaamme,kun ensin muutun paremmaksi.
    Saan vain olla,epäonnistuneenakin Hänen käsivarsillaan,sylissään.
    Näyttäisi siltä kuin oltaisiin käyty läpi samanlaisia vaiheita elämässämme,sairautta,tuskaa,ahdistus
    ta.Kuten myös olenko uskossa,kun en jaksa,tai saa aikaseksi lukea raamattua. Ja millainen pitäisi olla,että kelpaisi Jumalalle ja mikä on uskovan normaalia elämää.
    Herra sanoo meille:"niin on päiväsi kuin on voimasi".

    Ole siunattu Herrassa!

    VastaaPoista